Andra tecknet.

Jag vaknade innan väckarklockan ringde, tio minuter till tänkte jag innan jag vaknade ordentligt av ett fladdrande läte utanför fönstret. Jag suckade innan jag klev upp för att ta mig en titt. Inget där naturligtvis, men det var någon som stod på huset mittemot. Personen var klädd i någon sorts kåpa verkade det som. Jag hann inte se mer innan personen svävade upp i luften och försvann. Vad hade det varit i vattnet jag drack innan jag gick och lade mig egentligen?

 

Jag stängde av väckarklockan och klädde på mig. Jag startade radion medan jag gjorde i ordning mina mackor till frukost. Jag stannade upp mitt i min rörelse när musiken avbröts av ett nyhetsprogram. Människor hade börjat försvinna spårlöst över hela världen, och vidare så började fler märkliga ljussken dyka upp på himmelen. Det mest förvånande de sade var att ljusen var kvar även på ljusa dagen. Jag undrade om det var något om det på tv.

 

När min tv äntligen startade så var det nyheterna, de pratade om de märkliga ljusen, onekligen var de märkliga, jag kom på mig själv att jag gapade av förvåning. Det var flera av dem som svävade innan de försvann uppåt. I mina ögon verkade det som de upptäckte att man såg dem och for iväg för att gömma sig. Precis som personen som jag hade sett.

Resten av dagen flöt på som vanlig förutom att man såg ljusen då och då när man var utomhus. Arbetade i en av kassorna på jobbet hela dagen. Kul. Ska nu hem och se på nyheterna, kanske har de kommit på något angående de där ljusen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0