Början.

Ledig från jobbet och skulle ut på promenad, ni vet, ta frisk luft och inte behöva glo på en skärm som många andra. Jag hann vandra på i en timme innan det började hända saker. Ett blått sken gav ett ljus ovanför mig för att sedan slå om till grönt. Det märkligaste var att allt var tyst, inte ett ljud och jag tittade upp.

 

Mitt ansiktsuttryck måste ha slagit något sorts rekord, för det jag såg chockade mig djupt. Där ovanför mig svävade en gigantiskt sfär förbi, nästan likt en pärla. Det var först då jag förstod att det mystiska ljuset var borta och denna sfär var allt som fanns. Den färdades förbi mig jag vet inte hur högt upp den var men det tog minst tio minuter innan den försvann från mitt synfält.

 

När jag kom hem så slog jag på min tv, nyheterna hade avbrutit alla sändningar för att prata om de mystiska kloten som svävade över alla större städer. De svävade tyst. De pratade även om alla korkade new age liknande rörelser som trodde att det var utomjordingar som skulle hjälpa oss att bli bättre. Teorierna var många. De skulle hjälpa oss att bli en del av ett intergalaktiskt gemenskap, nej, de skulle bota våra sjukdomar, eller de skulle hjälpa oss att nå stjärnorna, eller så skulle de ge oss den kunskap vi behövde för att göra allt sådant själva, eller så var de här för att själva lära sig saker.

 

Vad jag tror håller jag nog för mig själv, jag gillar inte tanken att bli lynchad av ett gäng galningar enbart för en tanke, nej nu blir det nog att se på en film, E.T blir det nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0