Första tecknet.

Jag var ute och bytte däck på bilen som enbart lacken höll ihop, och lite silvertejp på sina ställen som man hade placerat lite på måfå, när jag som vanligt lyssnade på radion medan jag arbetade kom första tecknet. Någon hade sett ljussken på natthimmelen, klart du gjorde pucko, tänkte jag. Det kallas för stjärnor. Även om jag tvivlade på att mannen har varit nykter vid något tillfälle under livet efter att han hade fyllt 15 år, så lyssnade jag intresserat på hans berättelse.

 

Det var inget märkvärdigt, enbart några ljus på himmelen som enligt honom inte var normala, de blinkade i rött och blått, för att sedan börja blinka i grönt och orange. Ett flygplan tänkte jag när jag argt och desperat försökte rubba däcket från sin bekväma plats. Det som väckte mig ur mitt arbete var ordet fyrkant, kan vara att det är en kul form, men i flygplan sammanhang verkade det inte så passande.

 

Jag hade mot alla odds hört rätt, han påstod att vad han nu såg hade gjort en fyrkantig färd över honom för att sedan flyga förbi och upp mot skyn. Droger, måste ha varit några starka droger han hade tagit för att fantisera ihop det där! Vid det tillfället visste jag inte att det han berättade var sant. Vilket vi alla mer eller mindre smärtsamt fick reda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0