Frågor och mina försök till svar.

När jag vandrade genom de tomma gatorna och tomma husen med mina ögon och öron på helspänd, jag ville ju inte bli fångad eller springa in i utomjordingarna igen, så började jag att fundera på saker som har irriterat mig en längre tid.

 

Hur kom det sig att jag inte hade hört det surrande ljudet när jag vaknade mitt i natten av att en utomjording flög förbi mitt fönster? Kan vara för att jag var för trött för att höra det. Varför använder utomjordingarna inte sina laserstrålar som ser ut som gula energibågar? Min tanke på det var att de kanske inte ansåg sig behöva det, Hur kom det sig att när man skjuter mot dem så händer det inget, men att de verkar bli träffade av saker man kastar? Jag var säker på att de hade någon sorts energisköld om sig, det förklarade varför insekterna dog när de kom för nära, men inte att om man kastade stenar så träffade man dem. Kunde ha något med hastigheten som de träffas av dem att göra, eller så träffade vi skölden, men bara inte hade sett det?

 

Det som fick mig mest att tänka var det som vi hade gjort mot en av utomjordingarna. Han hade tagit sig in genom energibubblan utan problem, men när vi knuffade in den igen så hade den tagit skada. Jag kunde inte släppa det med tanken. Kan vara att... fast jag vet inte, ett mysterium helt enkelt. Kan dock vara så att den blev för förvånad att den glömde bort det hela. Jag är säker på att jag får reda på det senare i livet.

 

Jag såg mötesplatsen jag skulle till. Ett leende kom fram på mina läppar, jag var glad över att få träffa Lars och Peter igen, och vem vet, kanske kunde jag hitta något att äta och dricka när jag ändå var där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0