For the vodka!

Jag kunde väl gissat att det skulle bli så här, men jag tar det från början, vi lämnade lägenheten och begav oss till närmaste systembolag. Även den här dagen var vi tvungna att ta omvägar för de tjutande oljuden som vi klassade som dödligt hot, vi tog det lugnt för jag hade mot alla odds fått träningsvärk i benen, eller var det träningsvärk? Vi som hade tagit det lugnt de senaste dagarna ändå.

 

Vi tog stora omvägar för oljuden och, vi hittade fortfarande döda personer som verkar ha dött ganska nyligen. Flera av dem verkade ha utsatts för oljuden, för de låg med blod droppande ur näsa, mun och öron.

 

Vi hade tur, för systembolaget låg inte nära någon av källorna som gav ifrån sig de där hemska oljuden. Det är det här som jag menade med att jag visste att det skulle bli. Alla flaskor av glas måste ha krossats av den första tryckvågen efter att de hade sprängt New York. Det måste ha varit flaskorna i lägenheten som av något mirakel klarat sig.

 

Lars tog det hela mycket hårt. Efter tre starköl så började han packa ner resten i väskorna vi hade med oss. Han svor även att han skulle hitta ett sätt att hämnas för att de förstörde alla vodka flaskor. Vet inte om han var seriös eller inte, men det jag vet om honom så ska man ta det han säger på allvar.

 

Sedan började vi vår promenad tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0