Ur askan...

Det var ett mirakel, ett stort mirakel, vi överlevde, vi kom undan. Efter vad som kändes som timmar så verkade utomjordingarna ge upp och lämnade oss. Den gamla mannen stannade inte förrän vi var i en stad. Han svängde in till ett hyreshus och stannade motorcykeln.

 

Han hoppade av och visade med en gest att han ville att jag skulle följa med så gick vi fram till porten. Han drog fram en avsågad hagelgevär och ett par nycklar, han använde nycklarna till dörren, något annat hade väl varit ganska dumt? Vi gick in och han ledde mig till en fin lägenhet. Han vände sig mot mig med geväret riktat mot mitt ansikte. Detta var väl vad som kallas för ur askan och in i elden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0