Frihet.

Nästa händelse minns jag inte så mycket av, kan vara för att jag var utmattad av att inte ha sovit under några dagar och att var ständigt utsatt för smärta. Fast jag vet inte det. Det var inte bara en som kom in genom dörren, det var flera människor klädda i uniformer, och de var beväpnade med kraftiga knivar.

Två stycken lyfte upp mig och skar loss de sladdar och slangar som hade fästs på min rygg. De drog snabbt ut de bitar som satt kvar i min rygg och sedan satte de mig lutad mot bordet för att snabbt rädda nästa person. Jag hörde hur de bad någon om förlåtelse. De Arbetade snabbt och effektivt snart hade de befriat mig och fem andra som hade legat på bordet. De såg på cylindrarna och arbetade för att få ut människorna där. Jag vet inte hur de lyckades, för allt mörknade för mig flera gånger.

Jag vaknade till av att någon lyfte upp mig över sin axel, det måste ha varit ett lätt jobb, med tanke på hur mager jag hade blivit de senaste månaderna. Jag såg även hur de placerade små sprängladdningar på flera ställen i byggnaden.

Det duggregnade när vi klev ut ur byggnaden och jag hörde skottlossningar överallt, vi var mitt i en strid. Jag hörde även en pistol avlossade några skott bakom oss. Någon måste ha avlivat någon stackare som de inte kunde rädda, och därför hade bett om förlåtelse tidigare. Tyvärr så avslöjade pistolskotten oss och jag såg hur tre utomjordingar kom flygande mot oss. Vi kastades upp på jeepar som kom körande och med ett vrål från motorerna så körde vi iväg. Vi var tre jeepar allt som allt och utomjordingarna kom ifall en av oss precis när sprängladdningarna i byggnaden smällde av.

Utomjordingarna gav upp jakten och flög snabbt tillbaka till byggnaden som ganska snart blev ett stort eldklot, jag såg hur tryckvågen slog utomjordingarna ur balans innan allt mörknade för mig igen. Sista saken jag tänkte på var att jag hoppades inte att någon hade dött under räddningsförsöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0